Aktywnie w każdym wieku

Regularna aktywność fizyczna wywiera ogromny wpływ na samopoczucie, sprawność i zdrowie w każdym wieku. W przypadku seniorów dodatkowo łagodzi wiele niekorzystnych zmian i dolegliwości związanych z upływem lat.

Umiarkowany i dostosowany do stanu zdrowia codzienny ruch zalecany jest bez ograniczenia wiekowego, a jego zalety są ogromne. Taka aktywność ma przede wszystkim niezwykle korzystne oddziaływanie zdrowotne. Przyczynia się do profilaktyki i leczenia wielu chorób związanych z wiekiem, takich jak choroba wieńcowa, nadciśnienie tętnicze, cukrzyca, otyłość czy osteoporoza. Dzięki codziennej dawce ruchu zmniejsza się również częstotliwość infekcji.

Aktywność fizyczna bez wątpienia wpływa także na nasze postrzeganie życia – dodaje optymizmu, zmniejsza prawdopodobieństwo depresji. Pomaga zachować niezależność i sprawność w wykonywaniu codziennych czynności domowych.

Jakie rodzaje ruchu są zalecane dla seniorów? Na przykład gimnastyka poranna, spacery, jazda na rowerze. Ciekawą propozycją jest też nordic walking. Pozytywny wpływ na zdrowie i samopoczucie mają wszystkie formy aktywności na świeżym powietrzu – jak choćby grzybobranie czy uprawa działki. Szczególnie korzystne dla naszego samopoczucia psychicznego jest zażywanie ruchu w towarzystwie innych osób.

Systematyczna aktywność, połączona ze zdrową, odpowiednio zbilansowaną dietą pozwoli na dłużej zachować zdrowie, siły witalne i radośniej przeżywać każdy dzień.

Ta strona używa ciastek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce.

× Dowiedz się więcej
sokolow.pl