„Wierzymy w tradycję”, „Bo Liczy się Czas”… czyli najważniejsze nowe trendy żywieniowe

Nasze podejście do odżywiania i myślenie o tym, co jest najlepsze dla naszych organizmów nieustannie się zmienia. Jedne trendy tracą na popularności, a w ich miejsce pojawiają się kolejne. Nowe, najważniejsze kierunki na globalnym rynku żywności i napojów opisują specjalistyczne firmy badawcze. Ciekawe informacje w tym zakresie przynosi raport, który w oparciu o opinie 60 ekspertów opracowała firma Mintel. (klik)

Specjaliści firmy Mintel wskazują, że dla polskiego konsumenta wciąż istotne będą trendy z 2017 roku, w tym m.in. „Moc Roślin”. Szukając nowych smaków i wartości odżywczych, wciąż będziemy zwracać się ku naturze, a warzywa jeszcze zyskają na popularności.

W ten trend idealnie wpisuje się linia „Z gruntu dobre”, wprowadzona przez Sokołów z myślą o konsumentach chcących wzbogacić codzienną dietę w produkty roślinne. Warzywne pasty i pasztety od Sokołowa pozwalają również rozwijać kulinarne pasje – idealnie sprawdzają się nie tylko w tradycyjnej, kanapkowej formie. Pasztety mogą posłużyć do przygotowania nadzienia do pierogów lub uszek (sprawdź przepis), a pasty – jako składnik sosu do makaronu (sprawdź przepis).

Obok natury, inspiracją dla naszej codziennej diety będzie historia. Trend „Wierzymy w tradycję” opiera się na zaufaniu dla tradycyjnych receptur i smaków, także w ich nowym, kreatywnym wydaniu. Trzecim kierunkiem, nadal popularnym wśród polskich konsumentów będzie trend „Bo Liczy się Czas”, odnoszący się do rosnącego tempa życia. W codziennym zabieganiu szukamy sposobów, by na przyrządzenie posiłków poświęcić jak najmniej czasu, stąd coraz częściej sięgamy po gotowe składniki lub nawet dania. Idealnym rozwiązaniem są łatwe i szybkie w przygotowaniu produkty, takie jak mięsa do zapieczenia marki Sokołów. Wystarczy dodać ziemniaki, frytki czy ryż, ulubioną surówkę – i pełnowartościowy, pyszny obiad gotowy!

Na rynku żywności pojawiają się też nowe zjawiska. Trend „Pełna Jawność” potwierdza, że nasza świadomość dotycząca odżywiania jest coraz większa. Domagamy się od producentów przejrzystej i pełnej informacji na temat produktu, coraz częściej czytamy etykiety na opakowaniach. Kierunek „Samospełniające się Praktyki” pokazuje z kolei, że odżywianie stało się ważną częścią naszego stylu życia. Szukamy dla siebie optymalnych rozwiązań żywieniowych, wybieramy zbilansowaną dietę i z większą uwagą dbamy o zdrowie. Ostatni zdefiniowany przez Mintel trend – „Nowe Wrażenia Zmysłowe” nawiązuje zaś do potrzeby ciągłego eksperymentowania, szukania nowych doznań i chęci dzielenia się doświadczeniami kulinarnymi na portalach społecznościowych.

Czy warto podążać za nowymi trendami żywieniowymi? Stosowane z rozsądkiem, z pewnością mogą wzbogacić naszą codzienną dietę. Przede wszystkim powinniśmy jednak wypracować u siebie na stałe zdrowe nawyki żywieniowe, niezależnie od pojawiających mód.