#Akcjalato - Czas na letnie przyjemności!

Latem nie zapominajcie o relaksie. W wakacyjne miesiące bez trudu znajdziecie znakomite okazje do odpoczynku i „naładowania akumulatorów” pozytywną energią.

Latem nie zapominajcie o relaksie. W wakacyjne miesiące bez trudu znajdziecie znakomite okazje do odpoczynku i „naładowania akumulatorów” pozytywną energią. Najlepszą formą jest oczywiście wypoczynek aktywny, a połączony z sezonowymi, wyjątkowymi smakami pozwoli cieszyć się w pełni urokami lata.

Celebrowanie letnich przyjemności najlepiej rozpocząć posiłkiem, przygotowanym z wykorzystaniem dostępnych teraz owoców czy warzyw, które nie tylko znakomicie smakują, ale też dostarczają mnóstwa cennych składników. Ich właściwości przedstawia dietetyk Agnieszka Piskała, a ekspert kulinarny Dominik Moskalenko podpowiada, jak kreatywnie wykorzystać je w kuchni. Skorzystajcie też z zestawu ćwiczeń relaksacyjnych przygotowanych przez trenera personalnego Adama Besztaka – nie zajmą dużo czasu, a z pewnością przyczynią się do lepszego samopoczucia.

Sokołów akcja Rusz się

 

Porzeczki

PORZECZKI - powinniśmy się z nimi bliżej zaprzyjaźnić chociażby ze względu na bogactwo witamin takich jak P (rutyna) oraz C. Nie zapominajmy również, że porzeczki to cenne źródło pektyn, garbników i antocjanów, którym przypisuje się ogromną rolę w walce z cholesterolem oraz... otyłością. Jod, bor, magnez oraz inne związki mineralne zawarte w porzeczkach korzystnie wpłyną na pracę naszego serca oraz uspokoją nerwy.

 

Letnia sałatka ze smażoną górką cielęcą z dresingiem miodowym z porzeczkami

Czas przygotowania: 30 minut, porcja dla 4 osób

Składniki:

  • Górka cielęca Sokołów 400 g
  • Mieszane liście sałat 200 g
  • Ogórek zielony 100 g
  • Porzeczki 50 g
  • Dressing miodowo-cytrynowy 60 ml
  • Pomidory cherry 100 g
  • Cebula szalotka 40 g
  • Pędy fasoli 50 g

 

Sposób Przygotowania:

Mięso oczyścić, doprawić solą i świeżo mielonym pieprzem. Usmażyć na rozgrzanym maśle klarowanym na złoty kolor. Następnie obniżyć temperaturę i dosmażyć mięso na wolnym ogniu około 5 minut z każdej strony.

 

Dressing miodowy z porzeczkami

Składniki:

  • Miód 10 g
  • Sok z 1/2 cytryny
  • 1 łyżka musztardy miodowej
  • Olej z pestek dyni 100 ml
  • Porzeczki 30 g

 

Sposób Przygotowania:

Miód, musztardę, sok z cytryny utrzeć w misce za pomocą trzepaczki. Dodać powoli olej, nieustannie mieszając dodać porzeczki. Dalej ucierać, by uwolnił się sok z porzeczek. Doprawić niewielką ilością soli i szczyptą świeżo mielonego pieprzu, co podkreśli owocowy smak.

Warzywa umyć, obrać i pokroić: pomidory na ćwiartki, ogórek w półplastry (po pozbyciu się komory nasiennej), cebulę w drobne piórka. Pokrojone warzywa oraz sałatę wymieszać w misce, dodać niewielką ilość dresingu i pędy fasoli, delikatnie wymieszać. Mięso pokroić w cienki plasterki i zalać dresingiem. Wszystko połączyć na talerzu.

Agrest

AGREST rozgościł się na kontynencie europejskim dopiero w XIX wieku. W stanie surowym nie jest zbyt smaczny i ma niewielu amatorów. Powinniśmy jednak polubić się z tym owocem biorąc pod uwagę fakt, że jest cennym źródłem witaminy C, B1, PP oraz prowitaminy A. Agrest zawiera również związki żelaza, miedzi i fosforu, a także kwasy organiczne, zwłaszcza cytrynowy, któremu zawdzięcza cierpki smak.

Sokołów akcja Rusz się

 

Legumina z konfiturą z agrestu

Czas przygotowania: 2 godziny, porcja dla 5 osób

Składniki :

  • 5 jajek
  • 1 galaretka cytrynowa
  • Cukier kryształ 5 łyżek

 

Sposób przygotowania:

Jajka krótko sparzyć wrzątkiem. Oddzielić żółtka od białek. Galaretkę cytrynową rozpuścić w szklance gorącej wody, a następnie ostudzić. Białka ubić na sztywną pianę. Żółtka utrzeć z cukrem na puszysty krem. Krem z żółtek dodać do piany z białek i delikatnie wymieszać.

Do jajecznej masy dodać tężejącą galaretkę cytrynową, rozlać do mniejszych naczyń i mocno schłodzić w lodówce.

Konfitura z agrestu

SKŁADNIKI :

  • Agrest świeży 500 g
  • Cukier kryształ 150 g
  • Woda 100 ml

 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Oczyszczony agrest włożyć do rondla, dolać wodę, dosypać cukier i gotować pod przykryciem około 20 minut na wolnym ogniu, następnie kolejne 20 minut bez pokrywki, często mieszając. Kiedy owoce zgęstnieją, są gotowe.

Leguminę wyjąć z foremek, polać konfiturą z agrestu, udekorować miętą i podawać.

 

Czereśnie

CZEREŚNIE - zawierają potas, który usuwa nadmiar soli, dlatego dobroczynnie wpływa na serce, nerki oraz stawy. W czereśniach znajdują się również witaminy z grupy B oraz witaminy A i C, które działają oczyszczająco i odtruwająco. Dzięki obecności bioflawonoidów czereśnie, zwłaszcza czerwone, są zaliczane do przeciwutleniaczy. Porcja czereśni dostarcza wapnia, żelaza i dużej dawki jodu. Czereśnie oczyszczają organizm z toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii. Podobnie jak ich kuzynki wiśnie są zasadotwórcze. Odkwaszają organizm, doprowadzając go do równowagi kwasowo-zasadowej. Można je zjeść zamiast posiłku, gdyż są sycące i nietuczące. Surowe czereśnie dość długo zalegają w żołądku. Z tego powodu dla osób z wrażliwym przewodem pokarmowym bezpieczniejsze będą owoce krótko gotowane.

Sokołów akcja Rusz się

 

Grillowana karkówka w słodko-kwaśnym orientalnym sosie z czereśniami

Czas przygotowania: 45 minut + 1 godzina marynowania, porcja dla 4 osób

Składniki :

  • Karkówka wieprzowa Sokołów 800 g
  • Czereśnie świeże 200 g
  • Imbir marynowany 50 g
  • Miód 40 g
  • Limonka 1 szt.
  • Olej sezamowy 20 ml
  • Olej kokosowy 50 g
  • Świeża kolendra 50 g
  • Ząbek czosnku
  • Ocet ryżowy 5 ml
  • Papryczka chilli 1 szt.

 

Sposób przygotowania:

Mięso pokroić na osiem równych plastrów. Przygotować marynatę: do rondla włożyć 100 g czereśni, dodać ocet, miód, olej kokosowy, olej sezamowy, sok z limonki i odrobinę wody. Wszystko doprowadzić do wrzenia, dodać imbir, papryczkę chili, doprawić świeżo mielonym pieprzem i odrobiną soli. Dodać resztę czereśni, dokładnie wymieszać i pozostawić do wystygnięcia. Na koniec dodać drobno krojoną świeżą kolendrę. Marynatę podzielić na dwie części, jedną część posłuży jako marynata, a druga jako sos. Mięso warto pozostawić na co najmniej 1 godzinę w marynacie.

Mięso usmażyć na patelni lub na grillu, do uzyskania złoto-brązowej barwy (ok. 8-10 minut). Po usmażeniu ułożyć na półmisku i przełożyć pozostałym sosem z czereśniami.

 

Ćwiczenia relaksacyjne 

Sokołów akcja Rusz się

1. Skłony głowy przód-tył / lewo-prawo x 6

Sokołów akcja Rusz się

2. Krążenia barków przód/tył x 8. Ramiona w bok, wychylenia ramion L/P x 8

Sokołów akcja Rusz się

3. Przyciąganie ramienia do klatki piersiowej 2 x 15“

Sokołów akcja Rusz się

4. Uniesienie ramienia, ugięcie i przywodzenie do wewnątrz 2 x 15“

Sokołów akcja Rusz się

5. Mięśnie przedramienia 2 x 10“

Sokołów akcja Rusz się

6. Ramiona z tyłu odwodzenie ramion 3 x 10“

Sokołów akcja Rusz się

7. Nogi skrzyżowane, ramiona w górę, skłon w bok 2 x 10“

Sokołów akcja Rusz się

8. Leżenie bokiem w pozycji embrionalnej, otwieranie pozycji górnym ramieniem x 8

Sokołów akcja Rusz się

9. Leżenie tyłem, pięty skierowane podeszwowo, odwodzenie kolan, ramiona odłożone w bok, 30“

 

Ta strona używa ciastek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce.

× Dowiedz się więcej
sokolow.pl